Fotografija je zgodba, ki je ni treba ubesediti
Fotografska razstava Foto kluba Kamnik
4.–31. 12. 2019
Galerija DKK, Fužine 10, Kamnik
Razstavljajo: Klara Galičič, Janez Glavač, Blaž Janežič, Maja Jemec, Rudi Kotnik, Dušan Letnar,
Bojan Mijatovič, Simon Podgoršek, Primož Poljanšek, Liza Praznik, Aleš Senožetnik, Ana Stanovnik
Perčič, Nina Šubic
Sinhronije realnosti
Letna razstava Foto kluba Kamnik se ukvarja s postprodukcijo fotografskega medija. Člani foto kluba so dva meseca pod mentorskim vodstvom Bojana Mijatovića klasične smernice fotografije nadgradili z eksperimentalnimi pristopi kolaža, intervencije v motiv, apropriacije/prilastitve najdenih podob iz arhiva ali fotodnevnika …, da bi ustvarili novo sporočilnost. Največkrat se je skupinsko poseganje v fotografije izteklo v tveganje, provokacijo, angažiran, družbeno kritičen in komičen komentar. V skupinskem ustvarjanju se je kot edino kolektivno nezavedno pojavila cenzura Časa, ki jo je narekoval termin odprtja razstave.
Na razstavi se zgodijo sinhronije treh realnosti: najprej realnost objekta in fotografskega aparata (situacija 0), nato kvazirealnost ujete podobe in trenutka (situacija 1) in z eksperimentalnim posegom v postprodukciji »nova« realnost »nove« podobe (situacija 2). Vseh realnosti se kot gledalci zavemo ob védenju, da je prikaz postprodukcije tokrat intenca razstave, pomembnejša od motiva in želje po nastanku fotografije. Razstava zato ostaja brez avtorja in ga nadomešča s kolektivom. Razstava tudi preizkuša strategijo predstavljanja in na galerijske stene fotografije razporeja na videz neurejeno in brez medsebojnih formalnih ali vsebinskih povezav. Dela so v okvirjih, brez njih ali celo onkraj okvirjev.
Nastala je fotogenična razstava – kako vstopiti vanjo?
Prvi korak: S panoramskih pogledom zaobjemite celotno galerijo. Potem se filigransko sprehodite od fotografije do fotografije. Bodite pozorni na detajle, ki se bodo večkrat pojavili na kolažiranih podobah. Drugi korak: Med razstavljenimi fotografijami poiščite asociativne povezave; lahko sledite formalnim kriterijem (barve, kompozicija) ali vsebini (motivi, zasledili boste kar nekaj podob živali). Tretji korak: Poiščite novo sporočilnost, ki se skriva v procesu ustvarjanja, drznosti posega, preizpraševanju fotografskega medija in hkrati spoštljivosti do njega (takšne so npr. fotografije živali, kjer posegov skorajda ni). Četrti korak: Zaključite z ogledom animacije, kjer se vse kolažirane podobe z zvokom zlijejo v manifest razstave, ki je humoren, montypythonovsko absurden. Če so fotografi medsebojno posegali v dela drug drugega, je video umetnik posegel v njihovo delo in mu dodal zaključno piko. Peti korak: Pozabite na navodila in se prepustite občutkom in lastnemu zaznavanju. Živimo v eklektičnem času, ki nam ga med drugim narekuje tudi Google estetika hitrega zbiranja informacij in vizualnih senzacij.
Fotografski Market Google.
Dušan Dovč
Produkcija: Foto klub Kamnik
Podpora: Občina Kamnik, JSKD, Dom kulture Kamnik / Zavod za turizem, šport in kulturo Kamnik