Vljudno vabljeni na prvo photatografsko razstavo v Sloveniji, 25. februarja 2015, ob 20. uri v Domu kulture Kamnik, kjer bo predstavljena serija mladega avtorja Bojana Mijatovića.
V predstavljeni seriji se Mijatović naslanja na klasičen fotografski motiv, ki ga z več elementi prevaja v sodoben fotografski ali bolje photatografski jezik. Serija Photatography je nastala prav na meji med klasičnimi, konvencionalnimi, jasno zasnovanimi smernicami in eksperimentalnimi, razbremenjenimi, humornimi, samosvojimi pristopi mladega umetnika.
Postavitev in izbor del: Bojan Mijatović in Anja Zver
_
Najprej sva debatirala. Potem sem jih videla in sva še malo debatirala. Debatirali smo tudi skupaj, v avtu. Dobili smo se v soboto in govorili malo o tem in o onem. Tisti večer do jutra, ampak niti ne toliko o njih. In potem se dva dni nisva slišala. Poklical me je en dan zvečer, ravno jih je šel še nekaj poslikat in bilo jih je vedno več. Prvo monumentalno photatografijo sem videla v temnici. Bila je veličastna, z izstopajočo estetiko kontrasta med obsijanim in črnino. Na njej se je kazal nenavaden pričevalec časa in govoril o udrtinah, poganjkih, brazdah, obliki, o svoji unikatnosti. Takrat sem že vedela, da jih bo še šest. Predstavljala sem si, kako se sorodni protagonisti vrstijo eden za drugim na velikih formatih in zrla v izbor sedmih v beležnici. Nasmejali so me.
Prav zaradi očitne estetike in kontinuiranega poudarjanja banalnega motiva dela ne ostajajo na nivoju govora o (tolikokrat premleti) resničnosti oz. lažnosti medija ali pri obravnavanju osebnega avtorjevega pristopa. Na nek način premišljujejo njuno posredovalno vlogo ter odkrivajo in zakrivajo ohlapne ločnice med zgodbami treh protagonistov – photatografa, photatografije in photatografiranega. Z nizanjem in vpeljevanjem absurdnega v okvirje klišejev jih, le-te, zavračajo, dela pa s tem brišejo tudi sledi klasične fotografije.
Vse, kar vidite, je kamuflaža. Eden se je pred Bojanom celo pretvarjal, da je žival.
~ Anja Zver