
Fotografija z naslovom Na Veroniki je vedno dež iz cikla, posnetega na mednarodnem lokostrelskem tekmovanju Veronikin pokal v Kamniku leta 2025. Delo fotografa Mira Hrkalovića prepleta banalno s transcendentnim v maniri sodobnega dokumentarizma, ki presega zgolj beleženje dogodka. V prizoru, kjer puščice v svojem uporu sili težnosti in masi dežnih kapelj trmasto štrlijo iz tarč, Miro subtilno vključi en sam dežnik. Zaprt in rahlo nagnjen, nemi simbol absurda in hkrati banalni odsev vsakdanje realnosti. Ta interakcija med strogostjo športne discipline in skoraj komično vsakdanjostjo odpira prostor za razmislek o iluzijo in realnostjo, strukturo in kaosom, veseljem in žalostjo. Tako kot Magrittove pipe niso pipe, tudi ta dežnik ni zgolj zaščita pred dežjem pač pa postane emblem notranje ironije dogodka.
S tem avtor morda nehote stopa v dialog z Alanis Morissette in njeno pesmijo Ironic, v kateri so vsi navedeni “ironični” dogodki pravzaprav le nesrečna naključja. Fotografija sledi tej logiki in jo hkrati presega – ni ironično, da na Veroniki dežuje, saj je to poznospomladanski dogodek na Gorenjskem; toda morda je ravno ta pričakovani dež tisti, ki v svoji predvidljivosti dobi novo pomensko plast, skoraj zenovsko. Tako kot Morissettina skladba nehote razgalja površinsko razumevanje ironije, nas tudi ta fotografija s svojo navidezno anekdotičnostjo vodi k razmisleku o globljih plasteh reprezentacije: o tem, kako tudi najbolj trivijalni elementi (dežnik, padavine, šport) lahko nosijo breme umetniškega izraza.
Fotografijo meseca maja 2025 smo izbrali prisotni člani na klubskem sestanku. Vse sodelujoče slike si lahko pogledate na tem naslovu.